NomoShop
Team
‘ Vores mission for NomoShop ’
NomoShop ønskede at skabe en købsoplevelse med fokus på effektiviteten af deres ansigtsplejeprodukter og de hudtyper, de passer bedst til. Målet var derfor at designe kategorier og filtre, der gør det nemt for kunderne at finde information om produkternes virkning og hvilke hudtyper, de er bedst egnet til.
Bentogrid
Vi har designet et bentogrid, der fanger opmærksomheden og giver brugerne et hurtigt overblik over NomoShops kategorier, produkter og effektivitetssymboler.
Hero
Vi har designet en hero-sektion, der er enkel og overskuelig, og som tydeligt viser, at NomoShop sælger kosmetiske produkter. Derudover fremhæver den også ‘social proof’ fra Trustpilot.
Product hero
En simpel og overskuelig købsoplevelse, hvor alle handlinger og information er samlet i højre side, mens der er plads til et stort billede i venstre side.
Vores løsning
Ved flere indgående møder definerede vi det visuelle udtryk og købsoplevelsen for webshoppen med hovedfokus på at gøre købsoplevelsen brugervenlig og samtidig give de besøgende nødvendig information om produkternes effektivitet og anbefalede hudtyper.
Designfasen startede med at fastlægge det visuelle udtryk for shoppen. Derudover udviklede vi NomoShops eget designsystem for at sikre et solidt fundament og et ensartet visuelt udtryk på tværs af hele løsningen.
Websitet blev udviklet i WordPress og WooCommerce med fokus på en intuitiv redaktøroplevelse. Vi skabte en redaktørfunktion, der gjorde det nemt at opdatere, tilføje eller slette indhold på tværs af shoppen.